دينا عن تعاونها مع مي عمر في "إش إش": أقل واحدة ليها طلبات ومهذبة جدا
  • تاريخ النشر

دينا عن تعاونها مع مي عمر في "إش إش": أقل واحدة ليها طلبات ومهذبة جدا

ردت الفنانة دينا من خلال برنامج عرب وود على كل من يقول أن المخرج محمد سامي يتحيز لزوجته مي عمر خلال تصوير الأعمال.

وتتعاون دينا لأول مرة مع المخرج محمد سامي في مسلسل "إش إش" الذي يعرض في رمضان 2025 وهو من بطولة مي عمر وقالت في لقاء مع et بالعربي: "شايفة أنه متحيز لينا كلنا وإحنا بنشتغل معاه، ومي عمر هي البطلة فإزاي مش هيكون متحيز ليها، لو مش متحيز ليها المسلسل يفشل لازم يتحيز، وبعدين هو مش بيعاملها خالص أنها مراته جوا الشغل، وهي أقل واحدة ليها طلبات هي بنت مهذبة جدا جدا".

كما دافعت دينا عن محمد سامي ونفت عنه أنه عصبي مع كل الموجودين في موقع التصوير قائلة: "مش عصبي هو عصبي وقت ما يكون في غلط لكن لو إنتي ملتزمة وبتعملي كل حاجتك مش هيبقى عصبي خالص، بالعكس أنا حبيته جدا في الشغل لأنه بيوجه الممثل بشكل هايل تقريبا جواه ممثل بيتهيألي محمد لو مثل هيبقى كويس أوي لأن هو بيعرف يخليكي تعملي أداء وغيرك يعمل أداء مختلف عن بعض وكمان هو اللي كاتب الكلام أنا عرفت سبب نجاحه".

وتقدم مي عمر دور راقصة، خلال أحداث مسلسل "إش إش" الذي يعتبر ثاني بطولاتها الرمضانية، بعدما قدمت في رمضان 2024 مسلسل "نعمة الافوكاتو" وتكون من 16 حلقة وتعاونت فيه أيضا مع زوجها محمد سامي.

يذكر أن آخر أعمال دينا مشاركتها ضيف شرف في مسلسل "سر إلهي" عرض في رمضان 2024.

مسلسل "سر إلهي"، بطولة روجينا، تأليف أمين جمال، وإخراج رؤوف عبد العزيز، وإنتاج كودكس، ويشارك ببطولة المسلسل الفنان محمد ثروت، الفنان أحمد مجدي، الفنانة مي سليم، الفنانة رنا رئيس، الفنانة نهى عابدين.